Vermogenszones instellen in Fondo

Allereerst beginnen we met het invoeren van je vermogenszones in Fondo, omdat dit een vereiste is om je persoonlijke trainingsinstructies te kunnen zien. Je vermogenszones kun je invoeren via de optie Vermogenszones onder je Profiel. Weet je alleen nog maar je FTP (bijvoorbeeld uit de praktijktest), dan kun je ook deze invoeren zodat de zones automatisch worden berekend.

Vermogenszones instellen in fietscomputer

Gebruik je een fietscomputer of -horloge, dan is het handig om je vermogenszones hier op in te stellen zodat je tijdens het fietsen kunt zien in welke zone je rijdt. Dit maakt het uitvoeren van trainingen makkelijker. Of dit kan en hoe dit werkt verschilt per merk en model. Let  op dat je je zones uit Fondo overneemt omdat de berekeningen van verschillende fabrikanten vaak afwijken.

Vermogenszones instellen in Strava

Maak je gebruik van de betaalde versie van Strava dan kun je ook hier je FTP-waarde instellen zodat je je trainingen achteraf goed kunt analyseren. Dit doe je als volgt (zie ook deze uitleg van Strava zelf):

In de Strava app:

  1. Ga in de Strava-app naar 'Profiel'
  2. Kies rechtsboven voor 'Bewerken' (potlood-icoon)
  3. Scroll helemaal naar beneden
  4. Vul je FTP-waarde in bij 'Functioneel drempelvermogen (watts)'. Klaar!

Op de Strava-website (computer):

  1. "Bezoek vanaf een computer de Strava-website
  2. Ga via het menu rechtsboven naar Instellingen
  3. Kies 'Mijn prestaties' in het linker menu
  4. Scroll de sectie 'Functional Threshold Power'
  5. Vul hier je FTP-waarde in (en eventueel de datum van de test) en klik op toevoegen. Klaar!
No items found.